mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Pillertrillare

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

Dagens läkarbesök gjorde mig konstigt nog lugnare är på länge!

 Min underbare doktor förklarade att mina nya åkommor nu hålls i schack med hjälp av de stora doserna mediciner, och att det är nödvändigt att göra så under ett akut och intensivt skede, men att mängderna av piller ska trappas ned ganska snart.

Att jag upplever jag blir sämre och sämre för var dag beror alltså på biverkningar, och de kommer att försvinna i samma takt som minskning av pillerintaget! Sänkan har sjunkit ifrån sina 240 till "nästan" normalt, så allt går enligt planerna..

Doserna av kortison skulle kunna "klubba en oxe", så jag ska vara glad jag ändå fungerar hjälpligt under tiden sa min doktor AW...
Och blir det till att börja med insulin kommer det ytterligare förbättra mitt mående.

För några veckor sedan skulle allt detta låtit som skit, nu är jag bara tacksam!

Jag kommer må bättre!!

Och det första jag ska göra dåååå??! ... åka på

Kommentarer


Kommentera inlägget här: