mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Uppvaknande!

Kategori: Vardag

Drog mig nyss upp ur sängen, redo för en intensiv dag..

Börjat dygnet med att fasta inför provtagning på Hälsocentralen kl 9.15

Fortsatt yrselutredning på sjukhuset 10.40

Och så ska bilen få lite service den också, kl 13

Men vad har hänt!? Jösses Amalia!!



I badrummet står en utsliten, fet, medelålders kvinna! Äldre än min egen mamma!!

OK, - jag vet.. för mycket bekymmer, värk, och mediciner...

OK, - jag vet.. för lite sömn, riktig mat och skratt...

Men hur är det möjligt att åldras ett par generationer på några veckor!?!?

Har ju förvandlats till en RUGGUGGLA!!!    

Jag behöver en total make over snarast!!

Jag håller mig ren, men drar på mig vilka trasor som helst, bara det känns bekvämt.
Jag orkar knappt sminka mig, det ska ju tvättas bort på kvällen, orkar inte beställa tid för klippning, galgarna gapar tomma i garderoben.

Unnar mig inte något!

Jag tar inte hand om mig själv!

OCH JAG ÄR VÄRD ATT TAS OM HAND OM!!!

Nu får jag skärpa mig, det får bli en deal med mig själv



Update;

Det blev inköp av mascara, alltid en början          


Kommentarer


Kommentera inlägget här: