mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Utbrändhet

Kategori: Medberoende




De medicinska konsekvenserna av medberoende kan ´för min del sammanfattas i ett enda ord = Utbrändhet

Det kostar på att gå med en klump i magen som växer vid tillfällen med gemensamma aktiviteter, vilka man aldrig vet hur de ska sluta

Det kostar på att ständigt oroa sig, - att aldrig kunna släppa taget om problemet, - eller sin upptagenhet av den beroende

Det kostar på att alltid bli besviken, och illa lönad för sina försök att rädda familjen

Det kostar på att alltid behöva kontrollera allting, - utan att få kontrollen över någonting

Och om ett problem inte går att lösa måste man istället försöka anpassa sig till det

Det befriar absolut inte mig ifrån ansvar, -  jag spelade med och gjorde beroende möjligt

Ett destruktivt samspel!


Till sist sinar krafterna!

Det blev ett program i hjärnans hårddisk som är svårt att deleta


MEN!!!

Jag lär mig utnyttja erfarenheterna till att växa som människa, och visst är det så att om man blåser frisk luft på en falnande brasa kan den flamma upp igen?!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Så är det! KRAM!!

    2009-07-14 | 22:16:33
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Stintan säger:

    "Ordet" i gårdagens tidning tyckte jag var tänkvärt..



    "Tårar märker man, men om hjärtat blöder

    -vem ser det ?"

    2009-07-15 | 10:24:09
  • Mormormu säger:

    Stintan: Otroligt bra och träffande!! Om det är ÖK för dig lägger jag ut det här.



    Vad tycker du om allt? Vad har jag gett mig in på?!



    Kram!

    2009-07-15 | 11:21:58
    Bloggadress: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här: