mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Snart helg..

Kategori: Lycka!

och vilken helg det verkar bli...

Sonen har åkt hem till sig,
så jag blir alldeles ensam hemma i min lägenhet..



Måste nog först göra en insats för att få bort några dammråttor



pynta med någon fräsch och fin blomma...

Göra något extra gott att äta
och verkligen njuta av ensamheten!
Läsa, se på TV, ringa några samtal...

När ensamheten är självvald och frivillig
är den onekligen ganska härlig!!

Hoppas naturligtvis på skapligt väder så det blir läge för promenader
och massor av frisk luft!
(det känns som om jag har mestadels legat och sovit den senaste tiden,
 så jag läängtar efter att vara utomhus)





Utan att direkt klaga
så går en hel del av min tid åt till att ringa/hjälpa/umgås med min mamma,
men hon ska faktiskt på Teaterresa över helgen!
Jag har alltså inga direkta "måsten" på 3 hela dagar..
Känner nästan lite busigt föräldrafritt..

Det kan vara skönt med en lite paus ibland...
Dessto mer uppskattar man umgänget sedan...

Men nu väntar en låååång helg!!!



Kommentarer

  • ejmis säger:

    Njuuut av helgen nu! =)

    Kram!

    2009-11-13 | 02:26:08
  • ingrid säger:

    Härligt med helg, långhelg dessutom. Ikväll är vi bjudna hem till vår kokerska på jobbet som fyllt 50. Kul att träffas nån gång på fritiden. Har dessutom haft en kanonkväll igår med en gammal väninna som varit bortslarvad i 25 år (!) Hittat via facebook! Ha en bra helg, kram!

    2009-11-13 | 08:50:03
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: