mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Familjemiddag

Kategori: Familj


blev det igår hos min dotter M, när vi träffades för att fira hennes födelsedag.

 Även hennes svärföräldrar var där, så vi var många runt bordet!
Vi blev bjudna på buffé med massor av grönsaker,
grillade kyckling, bacon, couscous, pasta, oliver osv osv.

Sååå himla gott!!!!!

 Och efteråt blev det min favorit, fruktsallad.

Jag fick naturligtvis en dos av gosning med barnbarnen,
alla fyra delar glatt och självmant ut kramar och pussar,
- inte minst 10-åringen som ville sitta i mormors knä!
Skönt att även en "nästan tonåring"
kan vara en liten goseflicka ibland!

Dotterdottern E (4 år) stannade kvar hos kusinerna,
de busar och leker så himla bra ihop,
- även om det kan hetta till ibland,
med gråt och "tandagnissla" som följd,
men det brukar gå över lika fort!

de laddade även upp med en massa gotta...
Är det övernattningsparty så är det!
Och på en lördag, så lämpligt...

Hoppas det gick bra att få dom i säng,
busungarna!


M:s present var bl a bio och restaurangbesök med min andra dotter, B och mig.
Det ser jag fram emot, 
en bra film,
god mat,
och
tid att umgås!



 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: