mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Fredagsmys..

Kategori: Vardag

innebär för tillfället att jag
ligger i sängen, lyssnar på Melody Gardot,
snurrar runt på nätet,
 kollar bloggar,
 läser nyheter och skvaller.

Mår sisådär,
varit till Birsta idag tillsammans med döttrarna och två av barnbarnen.
Jättetrevligt!!!!
 Men attans va jobbigt att gå i affärer en regnig fredag.
Vi var ju liksom inte ensam om shoppingidén.
Har nu en förbaskad jädrans stormvärk i varenda cell i kroppen!
 Blääää, och fy för den lede...
 - men Melody gör sitt bästa för att få mig på andra tankar,
 - och så några mysiga citodon på det...

Och ibland är det absolut värt att få det lite besvärligt,
- som efter att ha haft en så här underbar dag!

Träffade en kompis idag som jag inte sett på flera år,
 vi tog en fika hemma hos mig och uppdaterade oss vad som hänt sedan senast.
Vi bubblade, sladdrade och pladdrade så det stod härliga till...

 Och som om inte det skulle räcka med aktiviteter för dagen
 tog jag en promenad till min mamma för att installera IP-telefoni hos henne.
Med lyckat resultat. 
 Stolt över mig själv, att läsa manualer är väl inte direkt min bästa egenskap ;-)

Nu ställt väckarklockan på fem i nio, (nio öppnar växeln)
ska liksom upp och hänga i telefonkö för biljetter till show och julbord...
det gäller att vara på hugget, på ett par timmar är det slutsålt!!

Ska till äldsta dottern på kalas imorgon eftermiddag för födelsedagsfirande.
 Tänk att jag för 37 år sedan låg och snusade på mitt förstfödda underverk!!

Åt pipsvängen med dieter imorgon alltså,
det kanske vankas tårta, eller annat smarrigt och gottigotti?!

Nej, jag blev nu faktiskt lite trött på öga,
 dags att stänga datorn, släcka lampan,
och bara njuta av musiken tills Johan Blund kommer susandes till mig!

Nattinatti


Kommentarer


Kommentera inlägget här: