mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Är det bara jag

Kategori: Vardag


som sitter hemma på en lördagkväll tro?

Vardagar tycker jag det finns en hel del att se på den s k dumburken, bara att zappa, vraka och välja!
Men lördagar!? Mer eller mindre nada!

Trots 100-tals kanaler hittar jag ikväll inget som intresserar mig efter Här Är Ditt Liv, - och jag är inte speciellt kräsen.. (Mycket både bra och mindra bra i rutan brukar få mig fast...)

Sååå, de som spikar programutbudet vimlar förmodligen just nu runt på diverse krogar, tjoar och glammar, festar och minglar på diverse andra trevliga tillställningar, och sänder inte en tanke på en hemmasittande tant som bara tänkt slappa i TV-soffan...  F-n ta dom! Ska jag måsta resa på mig för att hitta på något annat?!
Och ska jag isåfall välja att göra något nyttigt (t ex skura badrum, lägga upp en stickning (moohhaaahhhhaaa, JAG sticka?! No way!!), eller något onyttigt (t ex äta praliner och läsa en bra bok, ringa en vän?).
Valet är nog inte speciellt svårt...






Kommentarer

  • ejmis säger:

    Tur bloggen och FB finns när man är ensam hemma en lördag=)



    Idag lyssnade jag på Radio Guld när jag städade...sen Rix la ner här är det min favoritkanal.

    Ang kryddskåpet så har du såklart helt rätt! =)

    2009-09-26 | 22:44:35
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: