mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nattfunderingar

Kategori: Vardag



Vaknade som sååå ofta exakt kl 03.00, har nu jättesvårt att somna om, känner för första gången på länge ENERGI! Är flunsan äntligen över?!

Surfat runt lite på blogg.se, och kollat på kvällstidningarnas nätupplagor... har t o m sorterat lite i bokhyllan (vad damm det samlas där då.. hmm)!

Igår chattade jag för första gången i mitt liv, - med 10-åriga dotterdottern. Vi bestämde att jag ska följa henne på fotbollsmatchen på lördag om jag mår bra. Har jag energin jag har just nu så hoppar jag nog in i laget!! Va populärt det skulle bli då... hahhhhaa! E skulle väl skämmas ihjäl! Pinsam mormor!

Min handläggare på Försäkringskassan ringde upp mig igår, meddelade att det nu är klart, jag får hel sjukpension fram tills ålderspension (få se, det bör bli ca 11 år alltså).

Lite kluvna känslor, helst skulle jag naturligtvis vilja vara frisk och arbeta, orka umgås med vänner. Men nu är det ju inte så, och jag slipper iallafall oroa mig för att sjukersättningen helt plötsligt ska dras in! Som handläggaren sa ska jag nu sköta om mig själv, göra det jag orkar och vill och försöka må så bra jag kan! Självklart! Kanske orkar jag t o m bli social igen..
Har meddelat arbetsgivaren, och tänker skicka in arbetsmaterial, dator m m så snabbt som möjligt, så slipper jag glo på det iallfall... Undan är det som undan är..

Sonen är i Stockholm hos flickvännen, hon pluggar, och han är tyvärr arbetslös igen, han ringer mest varje dag för att få tips och recept på middagsmat. Han är som en liten hemmaman, städar och lagar mat som aldrig förr! (han söker aktivt jobb genom tre arbetsförmedlingar och företag på tre olika orter, måtte det lösa sig snart med arbete)!




Men, - va f-n! Jag ÄR jättepigg!!! Tror jag ska sortera bland CD och DVD medan andan faller på...


Kommentarer

  • Stintan säger:

    Ja för sjutton kör slut på en gång på den energi som har åkerkommit. Varför hushålla lite, det är ju så förbaskat dumt.... Prestera mera är ju vår melodi, tills vi ligger där igen.

    Kram på dig !

    2009-09-25 | 13:14:58
  • ejmis säger:

    Skönt att höra att du känner dig piggare MEN VAR RÄDD OM DIG NU!!!

    Kram!

    2009-09-25 | 16:00:52
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Mormormu säger:

    TACK Ejmis & Stintan!!!

    Nu är det sängläge som gäller resten av dagen/kvällen/natten..

    Att man ALDRIG LÄR SIG!!!!!!????!!!!

    2009-09-25 | 16:04:44

Kommentera inlägget här: