mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ny dag, nya friska tag!

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

Efter att ha svullat ("ursäkten" är stort intag av Kortison...) ordentligt i ett par månader,
(- eller varför inte erkänna, vikten har ökat en hel del de senaste 8 åren...)

har jag nu kommit till ett viktigt vägskäl




Ska jag fortsätta åt samma håll? Eller ska jag äntligen ta ansvar för min framtid & hälsa!?




Och jag har bestämt mig!!!!

Det ska bli roligare att väga sig! (Eller iallafall mindre traumatiskt)! Någon sylfid lär jag inte bli!

Jag har de senaste 3 veckorna cyklat ungefär 1mil/dag, bra i och för sig, men det kommer inte att ge någon viktminskning att tala om!


Från och med idag ska  stegen räknas, 10.000/dag, MINST!



Dessutom ska det dras in på bröd och socker, speciellt det först nämnda mår jag dessutom pyton av!
 Bra mat helt enkelt!! (Som självbo har jag alla möjligheter att styra mina måltider)!


Det MÅSTE bli ett slut på att må som en övergödd soffpotatis! NU!!!! GENAST!!!


  Röra sig mer är ett absolut måste!! Och tyvärr är det väl ungefär så här det kommer att se ut nu i början... men skam den som ger sig!!



Någon som hakar på!?

(kommer inte bli någon fanatiker, ska röra mig mer, äta mindre portioner och göra bättre val)


Fortsättning följer............................................................................................................................



Kommentarer

  • ejmis säger:

    Till veckan kör vi!! =)

    2009-09-03 | 22:41:47
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Lycka till håller på dig!! Lite så är det att man måste bestämma sig genom att bli medveten brukar kilona rasa rätt snabbt. Vi hade stegräknare genom jobbet förra året och alla tappade ett antal kilon.

    2009-09-05 | 20:43:31
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: