mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Sitter och funderar...

Kategori: Vardag


över morgondagen..

Har en ganska lång lista med göromål, viktiga samtal att ringa, ännu viktigare brev att posta, dammråttor att jaga, papper att sortera och sätta in i pärmar, blommor att vattna (ev även slänga ett och annat döende exemplar).
Ja, du fattar va?! Det finns oftast något att fixa och dona med. Om man vill..

Till morgondagens nöje får jag väl räkna att vara barnvakt ett par timmar till E och A. Har lovat att hoppa studsmatta med E, blir spännande med min yrsel. Men vad gör man inte för de små liven!?

Får inte heller missa att plocka äpplen imorgon igen, den påse jag "pallade" idag gav jag bort till en kompis som blev avundsjuk på de otroligt goda och vackra (och lite lite syrliga) äpplen jag hade i min kasse..





Något jag numera lejer bort är fönsterputsningen, helt enkelt för att jag bor på andra våningen och att fönstren öppnas utåt, jag litar inte på att min balans räcker till att hänga utanför som en annan cirkusartist. Hittills har det kostat 300:- att få alla rutor rena, och med det nya avdraget ska det alltså bli 150:- den här gången!! Det är det lätt värt!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: