mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vardagslycka...

Kategori: Lycka!

kan vara något så enkelt som besök av bokbussen, jättetrevlig personal som plockat med läsning ifrån min önskelista (som jag ofta  uppdaterar på nätet).
Tyvärr har biblioteket absolut köpstopp sedan i maj, så nu får det letas bland lite äldre titlar..

Hur som helst, jag har nu fyra olästa böcker, och en som jag eventuellt har läst, eller om jag har tur är den också oläst för mig.

Eftersom jag läser 2-5 böcker/vecka har jag mer och mer övergått till att låna i första hand, det blir tillräckligt dyrt ändå på detta "nöjeskonto"...


Titlarna vid detta besök blev:

Stråk av rött av Elisabeth George
Vad som än händer av Kristin Hannah
Melankoliska rum skriven av Karin Johannisson
I ljuset spricker alla spöken av Lou Rossling

och så chansningen, Odjuret av Roslund & Hellström

Ska väl iallafall klara mig till nästa stopp av bussen om fjorton dagar....?!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Kul att du bloggar igen =)

    Odjuret är det enda av dom där böckerna jag läst...den var ok.

    Ska du på marknad i Munkbysjön på lördag?

    2009-09-01 | 23:13:31
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Oj, va mycket böcket du läser. Själv har jag inte riktigt kommit in i läsandet. Jag läser som bäst på semestern i solstolen, men det blev inte så mycket solstol i år. Ska försöka bättra mig med läsningen. Intala mig själv: Läs en bok och sätt inte på tv´n.



    Ha en fortsatt fin kväll!

    2009-09-01 | 23:29:40
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Vad härligt med VARDAGSLYCKA i Livet, och vad härligt med trevliga människor i möten! =D Böcker är underbart, gillar själv att läsa, även om det nu långt ifrån blir lika många som du läser...



    Trolda - kramar =D

    2009-09-02 | 20:47:04
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: