mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Veckan började bra..

Kategori: Vardag

fortsätter den så här blir det verkligen en toppenvecka!

Tillsammans med min mamma, och hennes vännina, var jag idag bjuden på lunch hos min kusin.
Vi hade det väldans trevligt, åt och drack (jodå, trots måndag...) gott.
Just när vi trodde vi skulle spricka kom desserten fram, - äppelkaka med vaniljsås.

Under den lååånga måltiden samtalade vi om både stort och smått. En riktigt härlig eftermiddag!



Trots paltkoman lyckades jag släpa mig ut till lagårn där kusinen emellanåt brukar ha lite loppis, jag gjorde några fynd,

bl a en  och en   

Dessutom fick vi gå lös på 100-tals böcker, välja och vraka, och ta det vi ville! Det gjorde/ville vi...


Nu ska jag plocka ihop lite här hemma, slänga mig ner i sängen och titta på:

"Kärlekens Bud" på Kunskapskanalen, det är tredje och sista delen.
Det är den danska författarinnan Sissel-Jo Gazan som samtalar om livet och kärlekens och trohetens/otrohetens prövningar med biskopar och präster.
Det har hittills varit riktigt intressant!


(imorgon får det bli extra promenader med stavarna för att utplåna lite av lunchens följder)!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Har du en kusin med en loppis!!??

    Jag lånar gärna din spikmatta och testar en vecka...vi får höras när jag är piggare...just nu är jag nojjig över att jag fått svininfluensan... =/

    2009-09-08 | 11:06:55
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Härligt med lång-lunch och "skvaller" ;-) Och loppis är ju bara så KUL - speciellt när man fyndar som du gjort! =D



    Trolda - godmorgon!

    2009-09-09 | 09:07:46
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Tror stenhårt på att chocka kroppen lite nu o då ;) inget du behöver skämmas för, här njuter vi av det mesta kram

    2009-09-09 | 17:14:10
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Personalen från soma kan bli flyttad till psyk...allt hänger tydligen på hur länge man jobbat. Du kan ju bara gissa hur många "damer" som har jobbar 25 år och mer på soma-sidan.

    2009-09-09 | 19:25:20
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: