mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Upptäckt...

Kategori: Sån är jag..

att det finns en diagnos för min oförmåga att förstå siffror!

Jag måste lida av dyskalkyli...

Innan jag gick sprang in i den berömda väggen för dryga 9 år sedan
var jag en hejare på att räkna i huvudet, splittade notor utan att blinka,
visste nästan på kronan hur mycket varorna i kundvagnen kostade,
kunde alla telefonnummer, alla beställningsnummer, alla koder på jobbet osv...

Men nu klarar jag knappt 2+ 2 utan minräknare, inte ens med papper och penna...
Mycket frusterande! Det blir helt blankt i skallen när jag ser eller hör siffror!
Helt tomt! Jag kan inte tänka en enda redig tanke. Blockerat!
Det blir en sån stress så jag inte ens kan uttrycka mig klart när jag försöker
få ordning på de där krumelurerna!

Från början när jag fick diagnosen utmattning/utbränhet kunde jag inte heller
läsa eller skriva, och det var ändå dj***igare, efter kanske ett år kom iallafall
den förmågan tillbaka.

Men inte siffersinnet...

Inte visste jag att det fanns en diagnos! 


Kommentarer

  • Gabbi säger:

    Aj då....jag har ett sjuhelsikes sifferminne, men e urkass på att räkna ;)

    2010-04-21 | 21:49:31
    Bloggadress: http://gabriellashorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: