mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Att man kan...

Kategori: Vardag

må så gott som jag gör just nu...

Började dagen med inflyttningsstädning i mammas nya lägenhet,
och där kommer hon då säkert att trivas!
Vet inte hur många av hennes vänner och bekanta som tittade in medan vi var där!  
Det är ett område dit många äldre flyttar när de sålt sina hus,
och "alla känner alla"...
(inget jag själv skulle uppskatta, men vi är ju alla olika)!

Efter städningen bjöds jag på en supergod middag hos mamma,
- rullader
(fyllda med cantadou med pepparsmak), ugnsrostad potatis och grönsaker...

Var helt slut i kroppen efter det arbetspasset, men en stund på spikmattan och
några doser Citodon har nu hjälpligt fått ordning på vraket!

Och nu är jag på plats i gästrummet hos dottern B,
har haft en mysstund med Systrarna Bus
(de sover nu sött båda två)...
Imorgon åker Busets båda föräldrar på jobb tidigt,
och jag ska tillbringa dagen med Busfröknarna  ;-)
Beroende på väder bestämmer vi programmet för dagen när vi vaknar...

Ligger alltså här med Stora Bus i sängen brevid mig,
jag har fått miljoner pussar, och känner mig så otroligt rik på kärlek!


Stora Bus vårstädar i lekstugan...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: