mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Dags att...

Kategori: Vardag

krypa i säng och släcka lampan,
men jag drar ut på det...
Har nog blivit mer eller mindre en nattuggla!

Men se, det går inte alls an ikväll,
för i morgon bitti drar mamma och jag iväg till hennes nya lägenhet
med städattiraljerna i högsta hugg!
Hon får nämligen tillgång till lägenheten en hel vecka i förväg,
och i gengäld har vi lovat att hjälpa till med flyttstädningen...

På måndag är det besiktning av lägenheten, och efter det börjar vi
köra lättare och mindre grejer.
På lördag kommer en trupp med bärhjälp och sedan ska det väl vara klart...
(tror styrkan består av 11 pers! Men någon måste väl passa ungarna samt fixa
med mat och kaffe. Jag?!)



Hoppas det blir tid och ork kvar i morgonkväll för att åka till Stöde kyrka
och Åsa Jinders konsert!


 

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Ta inte ut dig alldeles idag nu min vän.

    Kram!

    2010-04-25 | 14:33:15
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Hoppas att städ o flytt går smärtfritt och bra!

    Och, som Ejmis säger, ta inte ut dej!

    2010-04-25 | 17:27:29
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Annica säger:

    Tack för styrkekramarna!!

    Men det låter som att du också behöver ett gäng! Du skulle ha sagt till! Jag har ju tillgång till både "flyttgubbe" och lastbil. Och så är jag jävlig bra på att köra och domdera med folk! ;-)

    Hoppas du kom iväg på konserten! Skulle gärna följt med jag med. Men ingen barnvakt och en totalt slut kropp satte käppar i hjulet.

    Sköt om dig!

    KRAM!!!

    2010-04-25 | 18:28:04
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: