mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

En väldigt mysig...

Kategori: Vardag

och intensiv dag har jag haft!
Upp tidigt, och nu menar jag verkligen tidigt,
redan klockan sju satt jag vid dottern B:s köksbord
och drack kaffe med henne innan hon åkte till jobbet!
(märklig blandning, svärsonens starka kaffe blandat med mitt blaskiga,
tillsammans blev det perfekt)!
Systrarna Bus och jag hade en helsnurrig och mysig förmiddag,
mycket sitta på golvet och leka, och massor massor av kramar
och pussar av två förtjusande töser ;-)

När barnens mamma kom hem från jobbet åkte Stora Bus och
jag till Birsta City, shoppade några småsaker, sånt som fyraåriga
tjejer gillar... Efter ett besök hos
Helena och hennes sessor avslutade
Stora Bus och jag vår dag med middag på MAX Hamburgeri...
(Stora Bus tyckte det var den bästa dagen i hennes liv... Hon vet då hur
hon ska smörja ett mormorshjärta)

När jag kom hem till mig var jag rejält trött och kroppen värkte,
såg en avi från posten på hallgolvet, min pensionspresent från arbetsgivaren
fanns för avhämtning på Hemköp! F*n, nyfiken som jag är var jag
bara tvungen ge mig ut igen... jobbigt jobbigt!! Och värre blev det när
jag kom fram till "postluckan" och upptäckte att paketet först imorgon
kommer fram till adressaten! Tunga suckar, och tunga steg hem igen...

Nu har jag zappat mellan 2745 kanaler och inte fastnat för något att se,
jag har naturligtvis också läst blogginlägg och kommenterat så gott jag orkat!
(men blir fullkomligt galen och stressad på att det ikväll krävs verifiering igen)!
Ska nu släcka lampan och samla krafter inför morgondagen...
(nejdå, inga direkta planer, MEN jag har köpt hem ajax och fönsterputs...)





Av Snusmumriken hörs inte ett knyst, fortfarande kvar i Stockholm antar jag?!
Mobilladdaren ligger kvar här, så det finns ju också en risk att han är mobillös...

Kommentarer

  • TokigTossa säger:

    Härlig dag du hade igår! Hoppas min blir någolunda o att håret sitter kvar i em...



    Spännande med paket... tro vad det kan innehålla?

    Rapport önskas (Krävs)



    Kram/Tossan

    2010-04-20 | 08:41:19
    Bloggadress: http://tokigtossa.blogg.se/
  • Helena säger:

    Klart det inte var ert fel.

    Jag tror att det till stor del beror på Vilda.

    När husses säng är tom måste hon trängas lite extra med mig.

    E har en poäng där helt klart.=)

    Men Vilda har verkligen varit vild och Ella lungn.

    De bytte roller för ca ett år sen.=)

    Dina barn och barnbarn har tur som har en mor och mormor som ställer upp i ur och skur.

    Vila dig idag nu......jag hoppas att det är nått riktigt fint i paketet.

    Kram min vän!

    2010-04-20 | 09:30:54
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Jag blir oxå helt lack på att måsta verifiera varenda kommentar jag gör, varje dag! Varför har det blivit så, undrar jag jämt när jag sitter där och försöker se de förvrängda bokstäverna. Varför måste de oxå förvrängas så till den milda grad, så man knappt kan se vilken bokstav det är? Måste det verkligen förvrängas över huvudtaget?

    2010-04-20 | 21:09:47
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: