mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Gåtan är löst...

Kategori: Vardag

och innehållet i mitt paket är härmed identifierat...
Några bra förslag och gissningar på användningen av prylen gavs här på bloggen,
- skål utan hål, dammsamlare, en kåsa att dricka vin ur,
en tyngd som skyddar saker att blåsa bort, med flera, riktigt bra ideér...

Men ingen knäckte nöten!

Jag har fuskat och googlat, - det mystiska föremålet är en brevpress!

Fantastiskt! Sååååå läääänge som har jag saknat just en sådan!
Har knappt klarat mitt vardagsliv i brist på detta ting,
men nu har jag en läääängst in ett mörkt skåp i min ägo...

En perfekt present!
Vad någon måste ha gnuggat sina geniknölar för att komma på
den ultimata pensionsgåvan! Tack snälla!
(skulle du bli avundsjuk på min praktiska och vackra gåva, och gärna vill komma över en själv,
kan du alltid höra av dig, vem vet, jag kanske kan tänka mig att skiljas från dyrgripen)!


Första & sista gången det 1 kg tunga konstverket vistades ute i det fria... 
Numera är den inlåst i skräpskåpet kassaskåpet!

Kommentarer

  • TokigTossa säger:

    Godmorgon gumman!

    Tack för igår, härligt med vänner som öppnar sitt hem för en tossa i nöd!

    Hur är det psykologiskt möjligt att skicka en Brevpress i pensionsgåva? Hade tusan varit bättre med "Sadistisk Årsbok" *Ler

    Jag är du glad att jag inte jobbar kvar där... blir jag kvar på sjuka huset brukar det faktiskat vara helt ok pensionsgåvor, men jag har ju 20 år kvar att jobba så det kanske blir brevpressar här oxå i framtiden, vem vet?



    Ha en bra dag, kram/Tossan

    2010-04-21 | 05:50:35
    Bloggadress: http://tokigtossa.blogg.se/
  • Lillaviola säger:

    En brevpress??!!! Man slutar aldrig att förvånad.

    Hur många använder sig av en sådan och vilket syfte i dessa mailtider.



    Ja det får blir dagens fniss eller asgarv tror jag mer på!=)



    Kramkram

    2010-04-21 | 13:54:09
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Alltså, kunde man inte ha köpt en vacker vas eller skål istället. Nåt man har nytta av. Vem använder en brevpress idag? Vem skickar överhuvudtaget brev? Själv får jag bara räkningar och de vill man ju verkligen inte lägga på nåt bord/hylla.



    Kram

    2010-04-21 | 19:31:28
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: