mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Godmorgon...

Kategori: Vardag

har precis fått igång kroppen något så när...

Strålande sol, vilket gör att damm och annan röra syns
alldeles på tok för bra!
Ska öppna fönster och balkongdörr för att släppa in lite vårluft,
och ta fram trasor, dammsugaren m m ...

Köpte mig en bukett vita rosor igår på shoppingturen,
och de gör sig ju inte så bra i ett ostädat hem  ;-)

Ikväll kommer iallafall Snusmumriken hem ifrån sin Stockholmsresa,
och imorgon ska han åka till Hudik för att tömma sin lägenhet...
Vilket innebär att jag kommer att få igen en djäkla massa grejer som under
årens lopp hamnat hos honom.
Bl a tror jag halva mitt linneskåp finns där,
jag har fått allt färre och färre uppsättningar med påslakan och frotté...
("lånat" med sig rena lakan när han inte hunnit/orka tvätta)

Nej, det här går inte an! Städa var det!
(men en ack så viktig sysselsättning, bloggrundan...)


Stora Bus på middag igår, jättedålig fotokvalitet, mobilkamera...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: