mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hemma igen...

Kategori: Bäst just nu

ifrån Vårmässan, som vanligt erbjöd mycket att titta på,
och mer eller mindre trevliga utställare att snacka med!
Tur jag hade Ejmis som höll reda på väderstrecken,
(och mig...)
jag blir lätt så yr i bollen av alla smågator kors och tvärs...


Tur också att
Ejmis och jag kom dit när de precis öppnat,
det var nog med folk då, och tvärstopp vid vissa attraktiva montrar...

Men när vi lämnade mässan! Oj!
Vilken lååång kö med folk som skulle in på området!
Vete sjutton om man pallat stå i sån kö för att ens ta sig in!?



Vi slog till på en tunnbrödsrulle med gravad lax, romsås och sallad till lunch.
Tyvärr var vi lite väl glupska, för innan kameran kom fram var halva mackan borta...
(under tiden vi åt tittade/lyssnade vi på en liten italiensk tant som tillsammans med
sin 2 meter längre son lagade mat på en scen, och där satt vi, mumsandes på svensk laxmacka...)

 

Detta var det enda jag köpte på mässan, ett gäng inredningstidningar...




Och det här är högen med broschyrer över olika utflyktsmål att beta av i sommar...
(de flesta utflykterna kommer ske till favoritlandskapet Hälsingland...)




Vi avslutade dagen med ett cafébesök i stan, och ett ytterst trevligt samtal!

Tack Ejmis för en en härlig dag som ger energi och glädje!!

Kommentarer

  • Trolda säger:

    Himla kul att besöka mässor, men också jobbigt och det tar på krafterna att snurra runt överallt...TUR ni var två som höll koll på varandra så! ;-) och mysigt med massor med inredningstidningar =D



    Trolda - godkväll! =D

    2010-04-24 | 19:34:46
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • sweetmama säger:

    Jag förstår att den tunnbröd rullen gick åt innan du tänkte på att fota, Jag hade nog glömt det helt! Låter riktigt mumsigt.

    Ha en fin kväll

    2010-04-24 | 19:40:49
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • Helena säger:

    Vilken härlig dag ni har haft.=)

    Ni skulle ha tittat in här och fått en kopp kaffe på altanen när ni var så nära.

    Ha en skön kväll vännen!

    2010-04-24 | 19:43:11
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Låter som ni har haft en härlig dag.



    Kram

    2010-04-24 | 20:02:56
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Gun säger:

    Tack än en gång för en avkopplande läsning.;) Kram

    2010-04-24 | 20:25:53
  • ejmis säger:

    Tack för en härlig dag min vän!!

    KRAM!!!

    2010-04-24 | 20:52:46
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: