mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hemma igen...

Kategori: Vardag

efter en härlig promenad med Lilla Bus,
halvvägs möttes vi av min mamma
och blev hembjudna till henne på fika.
Välfyllt kakfat gör viktnedgången obefintlig...
(fast det är ju inte under pistolhot jag äter kakor precis)!

Under promenaden såg vi årets första blåsippor!
Så nu jag äntligen utbrista, - Det är VÅR!
Plockade inte med några, de är vackrast där de står...
(åtminstone de första, sedan när det finns massor tar jag in
en bukett, - de är inte fridlysta här)!

Passade på att fota mammas grejer som ska säljas,
så ska nu lägga in några annonser på Blocket.
(och det är ungefär vad jag ska/orkar göra nu... Värk!)


Prinsen, Stora Bus och Hönapöna fikar i blåsippsskogen -08

Kommentarer


Kommentera inlägget här: