mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hjälp...

Kategori: Funderingar

mig gärna att lösa en gåta som retat mig länge!

VARFÖR springer CSI, Criminal Minds, Law and Order agenterna omkring
med endast ficklampor som belysning på brottsplatserna?!
VARFÖR tänder dom inte till att börja med befintliga lampor i husen?!

Jag vill bara skrika; MEN TÄND LAMPAN FÖR F*N!!!!
Att hitta hårstrån, blodstänk, hudflagor i 4500 kvm stora hus med hjälp
av en ynkans liten blek och fladdrande ljuspunkt?!
Och på 87542 kvm stora tomter, som ser ut som soptippar, hittar dom med
hjälp av ficklampan den lilla lilla glasbit som hjälper dom att hitta förövaren!

Tror jag måste ringa Grissom & CO för att styra upp saker och ting...
Med hjälp av starkare lampor skulle de kunna lösa fallen mycket snabbare,
och då skulle det räcka med 10 minuters avsnitt på teven...
 

Kommentarer

  • Gabbi säger:

    Hahahahhaha....jag tror att du skulle behöva tillhöra Grissom & co...men då blir de väl som sagt bara 10 minuters avsnitt ;)



    Ha bästa påsken raring!!

    2010-04-02 | 07:49:51
    Bloggadress: http://gabriellashorna.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Jag funderade i samma banor tills jag testade ;)

    Tror att, förutom spänningsfaktorn, (eller kanske bara den när det är tv? ) att det är lättare att se "allt" på ett litet upplyst område åt gången än att ta in all information från ett helt rum.

    Min alldeles egna teori ;)

    Påsk-puzz!!

    2010-04-02 | 12:38:46
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Helena säger:

    Haha... Jaa du, dessa svåra frågor.... Själv har jag klurat på dr House och hur f*n de har råd att "do a MRI" på alla patienter....

    Bra tv?!

    Glad Påsk!!

    Kram Helena

    2010-04-02 | 15:04:16
    Bloggadress: http://bloggarmorsan.blogpot.com
  • mo säger:

    Åh du satte verkligen huvudet på spiken där, jag brukar tänka precis likadant, jamen för fanken tänd lampan då......hihi.

    Kikar bara in o önskar en trevlig påskhelg, mina gäster kommer snart så det blir en snabbis, kramkram

    2010-04-02 | 16:00:32
    Bloggadress: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: