mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Imorgon kommer...

Kategori: Vardag

familjens lilla flyttstyrka...
Dottern B, hennes svärföräldrar, och Snusmumriken
dyker upp hos mamma imorgon vid 8.30...
(är det bara jag som tycker allt innan lunch är väldans tidigt)?!
Vi hoppas hinna köra det mesta av alla småpryttlar,
och annat sånt som ryms i personbilar.
(dels lättare när vi är fler, men dessutom mycket roligare)!
Det ultimata vore om det bara är större möblerna kvar
till lördagen, då familjens större flyttgäng kommer...
(allt tar sin tid ändå, det ska monteras belysning, inredas och piffas osv)
Fredag ska jag hålla mig ifrån flyttbestyren har jag tänkt,
måste ju städa trapphus och kanske även jaga en och annan
dammtuss även här... Tror jag får sätta upp en skylt på ytterdörren,
*Varning för astma/allergi utlösande partiklar*

I Drömmen Om Italien åkte paret som jag gillade minst ut,
nästa avsnitt får vi se vem det är som numera driver B & B!
Jag har mitt favoritpar!

Apropå B & B, längtar tills alla i familjen, utom Snusmumriken, åker iväg
till Gotland och
Hajdeby Gård. Tänk att kunna umgås med alla, inkl Systeryster
och hennes familj i en dryg vecka... 

Längtar även efter Hönapöna och Mormors Prins, alldeles för länge sedan senast!
Men snart är det helg, och då ska vi iallafall umgås lite  ;-)


Mormors Prins väntar tydligen på sin sessa...

Kommentarer

  • christina säger:

    Så lycklig du kan vara att få fira semester med dina kära. Gotland är underbart.

    2010-04-28 | 22:06:49
    Bloggadress: http://grandmother.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Håller med om att före lunch är tidigt, när man inte jobbar. ;)



    Kram

    2010-04-28 | 22:12:33
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: