mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Inget är sig likt...

Kategori: Vardag

längre.... för när jag var liten... var långfredag just låååååång!
(för ett halvt sekel sedan, så där...)
Inget var öppet, inget fick man just göra, man kunde inte ens gå på bio...
Inget på teven, förutom program om påskens budskap.
(inte helt fel kanske, idag handlar det mest om mat och godis, även för mig)
Idag är väl i stort sett allt igång, Hemköp brevid mig har t ex öppet till 22.

Dagen har stuckit iväg med en väldans fart! Hej & Hå!
(kan i och för sig bero på att jag lyckades sova till kl 11, då mamma ringde...)

Har nu dammtorkat lite, för där solen lyser där syns också dammtussarna!
En promenad i solen har jag hunnit med, och några telefonsamtal... Thats it!

Eftersom Snusmumriken åkt till sin måg för att se på hockey,
och därefter ska till sin pappa på middag,
passade jag på att ta några extra tag med både trasor och dammsugning
i "hans" rum...
(jodå, hans städar naturligtvis själv, men jag kände för en extra insats)

Nu tänker jag vila framför teven en stund, alltid finns det väl någon film att se...
Men först!!! Bloggrundan...


Kommentarer

  • Helena säger:

    Ja fy vad fort den här dagen gått.

    Nu har precis barnen åkt hem till sig och jag är trött oc slut men glad så klart efter en mysig dag.

    Snart dax för sängen och tv.

    Det var förstås en present i asken vi gav bort igår.=)

    En ask är ett bra sätt att göra tex ett presentkort lite roligare.

    Ha en skön kväll min vän!

    Kram

    2010-04-02 | 19:41:34
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • ingrid säger:

    Vi diskuterade med det här om långfredagen igår.. märkligt hur allt ändrar sig. Sen är vi ju olika generationer, Maj tyckte inte om att de varit inne hos grannen och STÄDAT igår på LÅNGFREDAGEN..

    Sånt bryr jag mig INTE om. Jag städar när jag har tid och lust.. hmm..

    2010-04-03 | 10:16:04
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: