mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Inte lätt att hålla sig...

Kategori: Vardag

undan från morsans vakande ögon nu för tiden...

Dottern B med familj har jag pratat med i telefon
(till och med Lilla Bus försökte säga något)
Dottern M har jag chattat med
Svärsonen F likaså
Hönapöna har skrivit i min logg
Snusmumriken har jag messat med...

Allt mer eller mindre samtidigt!

Vad gjorde man förr i tiden?! Skickade en kurir för att tala om att man...
(i ovan nämnd ordning)
städat trädgården
dricker rödvin för 239:- flaskan
grillar en köttbit
längtar till prinsessbröllopet
kommit fram helskinnad till Stockholm...





Sååå, jag vet vad alla mina avkommor sysslar med i kväll, - tror jag!
Jag är glad att det var betydligt svårare hålla koll på allt och alla
när jag var ung yngre!!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Kan bara hålla med ;)

    2010-04-17 | 23:45:24
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Helena säger:

    Haha....ja det hade varit jobbigt.

    Jag tycker att det är härligt att det är så lätt att hålla kontakt med släkt och vänner nu.

    Vad har du för dig imorgoneftermiddag/kväll?

    Jag är ensam mån-tisdag så har du inget för dig är du jättevälkommen på en fika.

    Ha en skön söndag min vän!

    Kram

    2010-04-18 | 08:35:14
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: