mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Julen varar ända...

Kategori: Vardag

till påska...

Åtminstone på min balkong!
Så idag tänkte jag dansa ut de sista spåren av vinter & jul!
Med andra ord, rensa bort gran och enris ifrån krukor och lådor.
Vet inte om jag ännu törs plantera något annat, det är rejält
kallt på nätterna. Och att bära in allt på kvällarna är för jobbigt...

Uppdaterade min önskelista på bokbussen och upptäckte då till
min förskräckelse att den INTE kommer nu på tisdag?!
(aha, påsklov)!!!
Hur ska jag klara mig ytterligare en vecka, jag som redan nu
läser på flingpaket, gamla veckotidningar och all reklam?!

Så fort det blir vardag lär jag ta bussen in till Kulturmagasinet
och göra ett extra boklån...

Önskelistan är fylld av nyheter av både favoritförfattare
och nya chansningar!
Längtar verkligen tills jag hör bokbussens glada truddelutt!

Nu ska jag iallafall ägna mig åt en favoritläsning,- bloggar!


Mormors Prins och Hönapöna i somras...

Kommentarer

  • Trolda säger:

    Ja men allt har ju blivit så sent i år på grund av all snö o kyla... Jag har iallafall satt frosttåliga Penséer och påskliljor ute än så länge...men normalt brukar jag vara igång redan i slutet av februari nästan! Ha en fortsatt glad påskhelg!



    Trolda - kramar =D

    2010-04-04 | 17:14:03
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Maddie säger:

    Såå fina <3

    2010-04-06 | 16:55:56

Kommentera inlägget här: