mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lååång dag...

Kategori: Vardag

idag, - och hoppsan ! vad mycket man får gjort bara man ser till att masa
sig upp lite tidigare än vanligt...

Mamma fick, efter visst litet trubbel, ut nycklarna till nya lägenheten idag,
vi körde sedan ett par lass med småsaker, men mesta tiden har ägnats
åt diverse inköp, allt ifrån bäddsoffa och matbord till gardinkäppar och
träolja till altanen...

Har även fixat flyttning av telefon, dagstidning och gjort flyttanmälan m m

Snusmumriken och jag festade ikväll till på en rejäl köttbit med pepparsås och
en god sallad, till dessert fixade vi lite gino med vaniljglass... Raaap!
Lite lyxigt på en tisdag, men å andra sidan kan vi slå till på blodpudding på en söndag!
Ingen ordning på allting ;-)

Nu ska jag försöka komma till ro, för att kanske vakna utsövd och go imorgon bitti,
och vara redo för nya tag med flyttbestyren...
Jag förstår ju mamma, det är spännande och roligt att få ordna med sitt nya boende!


Kommentarer

  • Camilliondollar Baby säger:

    Kul att "fylla" lägenheten med inredning.



    Kram

    2010-04-27 | 22:44:41
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • ingrid säger:

    Mycket bestyr runt en flytt,och det är då man inser hur mycket saker man dragit på sig.

    2010-04-28 | 10:07:52
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Lillaviola säger:

    Jasså äter ni så fin mat på en tisdag! Skärpning i ledet så kan man väl inte göra;-)



    Därför måste jag fundera på hur jag har det med matordningen....



    Ett glas vin skulle inte vara så dumt,synd bara att det aldrig finns något i mitt vinställ=)



    Kram och ha en bra dag!

    Kram Viola

    2010-04-28 | 11:14:47
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/
  • Helena säger:

    Klart det är roligt för din mamma men tänk lite på dig själv också så du inte tar ut dig helt.

    Hoppas att du får fart på snusmumriken.....det är lätt att bli bekväm när man har allt serverat.

    Du vet var jag bor om du behöver lite semester.=)

    Här har vi nyss festat på vattenmelon vilket är nått av det bästa vovvarna vet.=)

    Jag tog den direkt från kylen så den var kall och god....lite väl kall faktiskt så nu sitter jag och vovvarna i soffan under en pläd.=)

    Kram vännen!

    2010-04-28 | 15:19:09
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: