mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Någon som har...

Kategori: Funderingar

en glad och positiv nyhet att förmedla?!

Har nyss läst nätupplagorna för kvällstidningarna,
och våra lokala morgontidningar...

Deprimerande!

Parkeringsmordet, Dubbelmordet, Mordet på Linda, USA mörkar attacken,
dödsolyckor, våldtäkter, misshandel, rån, kvinna med yxa löpte amok osv osv
i all oändlighet... Bara tragedier!
(det är klart vi måste veta vad som händer, jag menar inte att förringa händelserna)!!!
Jag lyckades inte hitta någon positiv artikel, finns de inte, säljer de inte,
vill vi inte läsa dom?!
(kanske skulle vara lättare härda ut vetskapen om ondska om vi påminns om att det
även finns mycket godhet)
Klart att inte vardagslyckan inte ger feta rubriker, men det måste väl ändå
hända även extraorinära lyckliga händelser!?

Till och med när någon vunnit en massa pengar skrockas det i artiklar om att,
"så illa gick det för tidigare vinnare, deras liv förstördes av pengarna"!


Jag blir iallafall glad över mina tulpaner i loppisfyndet...

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Helt klart deprimerande läsning...jag brukar hoppa över mycket av dessa nyheter.

    Kram!

    2010-04-06 | 13:22:43
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: