mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ny vecka...

Kategori: Vardag

och nya friska tag!  ;-)
(låter flåshurtigt, tro mig, det är det INTE)

Som vanligt inget speciellt inbokat,
ska se efter Systrarna Bus imorgon eftermiddag,
annars helt tomt i agendan...
Men det brukar ju fyllas på efterhand ;-)
(t ex behöver jag gå till labb för provtagning, och så är det besök av bokbussen)

Något jag absolut ska göra är att se till att jag får motion, och frisk luft!
Så promenader ska det bli, helst i strålande solsken!
Kanske cykeln kan få komma fram ur förrådet för en tur?!
(men det är stor risk för punka, osopade cykelbanor med vasst grus...)

Eftersom min favoritbutik Zizzi ringde och talade om att de fått
hem favoritjeansen i min storlek igen blir det en tur till Birsta City
en dag...

(de vet allt hur de ska behålla sina kunder, bra service att ringa om det...)

Det kan nog låta som en härligt slapp och slö tillvaro jag lever,
och visst, -jag ska absolut inte klaga!
Både hör och läser om de som måste kämpa för att få vara
sjukskrivna när de behöver det, den biten är över för mig...
(ärligt talat, jag har inte behövt kämpa alls, jag har fått det jag behövt från FK)
Jag är sjukpensionär, med allt vad det innebär, såväl gott som ont!
Men, ack vad jag önskar jag hade kunnat jobba ett tag till!
Nu är måndag som vilken dag som helst, så är även fredag, och helgen,
för att inte snacka om "semestern"...



Same shit, different name...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: