mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ovanligt snabba...

Kategori: Vardag

ryck idag, - för att vara min mamma!

Jag skulle precis ta bussen till biblioteket,
när hon ringde för att höra om jag ville följa med och titta på soffor...
Perfekt! Då kunde vi åka till bibblan också!
Sagt och gjort!

FÖRSTA soffan vi såg på Möblera föll mamma
(och mig) i smaken!
OCH hon bestämde sig, - och beställde soffan...
(tillhör INTE vanligheterna att mamma bestämmer sig så snabbt)
Tror hon köpte soffan på max 5 minuter!

En snabb tur in på bibblan där jag lånade 3 böcker, nu ska jag
nog klara mig till nästa tisdag, då bokbussen kommer!

Och så åkte jag vidare till familjen Bus, och här ska jag nu
stanna till torsdagkväll!


Stora Bus och jag har nyss lagt oss nere i gästrummet,
vi läser, surfar lite på datorn, snackar lite,
och eftersom vi fick dispans äter vi också en liten bit choklad!
Hur mysigt som helst!
Inatt ska Lilla Bus sova uppe i sitt rum, men imorgon natt
ska hon också ligga här nere med oss...

Själv ska jag bläddra i nyaste Allt i Hemmet,
som bl a har repotage ifrån några av inredningsbloggarna
jag följer...

Ber om ursäkt för ev stavfel och andra konstigheter i inlägget,
inte det lättaste skriva när en mysig 4-åring ligger brevid och
sjunger... ;-)

 
Mormors Prins och Stora Bus käkar glass utanför "mitt" Hemköp.
Prinsen utbrast "Men faaaaaan vaaaa fort dom kör" om bilarna på
gatan, till Stora Bus stora förvåning! "Man får ju inte svära"



Kommentarer


Kommentera inlägget här: