mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Rapport från en...

Kategori: Vardag

ganska gammal och mycket trött flyttkärring ;-)

Började idag köra grejer till mammas nya lägenhet redan vid 8.30
(det ÄR tidigt det för mig, har knappt fått igång kroppens motor vid den tiden)
och har precis tvingats hem på grund av total energiförlust och kroppslig krasch...
(tur i oturen var att även mammas ork sinade... Vi behöver båda ta igen oss...)

Ligger nu här på spikar, jämrar och ojar mig, men har tagit en rejäl näve värktabletter
så det ska nog bli bra, sent omsider...

Blev glatt överraskad när jag upptäckte att min mammas nya granne är
en av mina vänners mamma, och att M-L just idag var på besök hos sin mor!

Jag och M-L tappade kontakten för många år sedan p g a att vi båda flyttade,
och åt varsitt håll dessutom.
(så var säkert någon karl inblandad i vår seperation också)
"Förr" var vi något av bästisar som förgyllde stadens krog- och nattliv tillsammans.
Nu är vi båda äldre (?!), men det kändes som om vi bara tog vid där vi slutade!
(ja inte med rännande på krogen, men att kunna ha ett riktigt äkta samtal på en gång...)
Härligt med sådana vänner!
Nu har vi bestämt oss för att hålla kontakten! Och det känns jättebra!


Nu känner sig den här kossan tvungen att sluta sina gröna ett tag...
Nattinatti ;-)

Kommentarer

  • TokigTossa säger:

    Oj oj vilken gogumma du är! Tänk vad värdefullt för mammsen att ha ditt stöd! Du är underbar, visst är du lika rädd om dej själv som du är med oss andra?



    Stor Kram/Tossan

    2010-04-28 | 19:20:23
    Bloggadress: http://tokigtossa.blogg.se/
  • maria säger:

    Vad roligt att du fick kontakt med din gamla vän igen :)



    Må så gott !

    Kram

    2010-04-28 | 20:10:44
    Bloggadress: http://www.forsnetblogg.se/Maria
  • Camilliondollar Baby säger:

    Va kul att träffa på en kär gammal vän.



    Svar; Klart jag bjuder på en drink om du är i krokarna.



    Kram

    2010-04-28 | 21:39:11
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Alltid kul att hitta igen en sådan vän =)

    Kram!



    Vad tror du om att få med Tossan på loppisrunda 8 maj?? ;)

    2010-04-28 | 23:48:36
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: