mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Sent omsider...

Kategori: Vardag

har även jag vaknat till liv...
Sov till 10.30, då jag faktiskt vaknade helt av mig själv!

Det har varit en lite "orolig" natt, vaknat flera gånger och
legat och funderat över både det ena och det andra,
naturligtvis mest bekymmersamma tankar, vad annars på natten?!

Ska idag ta en titt på cykeln, hur den har klarat av vintern nere i förrådet,
kanske behöver den lite service och omtanke innan det är dags att använda
den som transportmedel... Kanske till och med en tur till verkstan?!

Såg i tidningen igår att jag står som en av värdinnorna på nästa veckas
temakväll i församlingshemmet. Inget jag visste om...
Har anmält mig som frivillig vid något tillfälle, och det hänger kvar!
I värsta fall måste jag baka en kaka, annars är det servitrisjobb!
Det ska jag väl klara, om det är en bra dag, men får se till det är tomt
i almenackan dagen efter,
för återhämtning...
(det värsta är inte att servera och plocka, det värsta är allt surr ifrån alla människor,
jag blir helt däckad av sånt)!

"De" har även försökt värva mig till ett café som står öppet i sommar
för kyrkogårdsbesökare, men det har jag tackat nej till!
Känner mig lite småstolt över att jag kan säga nej ibland!


Att säga nej till andra är att säga ja till sig själv...

Kommentarer

  • christina säger:

    Konstigt att alla tankar ska dyka upp mitt i natten. Själv tog jag en tablett som gör att man sover djupt, har annars samma problem som du.

    Ha en skön Lördag

    2010-04-17 | 11:41:57
    Bloggadress: http://grandmother.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Så typiskt att man börjar fundera på, och även ofta förstora, problem på nätterna!!



    Bra där att du sa nej till sommarcafeet! =)



    Kram o ha det fint!

    2010-04-17 | 12:50:25
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Trist att du inte har fått sova ordentligt.



    Ibland måste man bara säga nej, för sin egen skull.



    Ha en fin lördag.



    Kram

    2010-04-17 | 13:16:27
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Duktig du var som sa nej till sommarcafét. =)

    2010-04-17 | 17:39:46

Kommentera inlägget här: