mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Har redan...

Kategori: Vardag


utfört dagens "måste", d v s städat trapphuset!

Så, nu ligger helgen som ett oskrivet och spännande blad framför mig ;-)
(säkert... fnys...)
Under promenaden igår hittade jag loppis jag inte visste om,
generösa öppettider, en liten tur dit kan jag gott tänka mig!
Finns säkert någonting jag inte vet om att jag saknar...

Idag ska Mormors Prins besöka "sexskolan" som han ska börja
i höst. Skönt att redan nu kolla in kompisar och lokaler...
("sexskolan" är Stora Bus namn på 6-årsgruppen)
Samma friskola går Hönapöna på, och hon går snart ut 4:an!
En klyscha, - men OJ vad tiden går!!


Ska nu fortsätta med att tjata på Snusmumriken så han tar tag i det sista av
tömning & städning av sin lägenhet, han vill gärna vänta till sista sekunden,
och det gäller liksom allt i hans liv...
Då får han också räkna med en gnällig och sur mamma emellanåt!
(för jag å andra sidan vill fixa allt i väldans god tid...)
Eftersom hans systrar, mina döttrar, är som jag när det gäller detta,
har han det inte lätt, min lilla sladdis!
(han påstår att det är som att ha tre morsor, otacksamma slyngel)
Det är ju bara bevis på att vi bryr oss ;-)


Kommentarer

  • ejmis säger:

    Vad har du hittat för loppis??!! Berätta!!

    Kram!

    2010-04-16 | 12:54:47
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Gabbi säger:

    Hahha,,Otacksamma e dom hela livet ;)..



    Ha en superfin helg!!

    2010-04-16 | 14:19:40
    Bloggadress: http://gabriellashorna.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Kände redan till den loppisen...attans också =/

    2010-04-16 | 16:09:22
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: