mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Drabbades...

Kategori: Vardag

idag av något slags lättare grubblande medan jag körde snabeldraken!
Inte direkt extensiella frågor, mer vardagsfrågor...

Det började igår kväll egentligen när jag retade mig på agenterna i alla deckare
som söker efter en nål i en höstack, med bara en ficklampa som lyser upp...

Ejmis hade också grubblat på det, men också provat själv, och det visade sig
att man faktiskt ser detaljer bättre då, än när lysrör lyser upp hela rummet! 
OK, det köper jag, då slipper jag grubbla mer på det...
Även 
Mo hade tänkt på samma sak. Så nu vet vi svaret Mo!!
Gabbi tyckte jag skulle börja hos Grissom som specialagent....
Bloggarmorsan, Helena funderade över hur de i Dr House ALLTID har råd att
"do a MRI"! Inga indragningar där inte...
(och ändå var House tvungen att dela sjuksal med skytten när han själv blev skjuten...)
Det är inte direkt logiskt i TV-världen precis...

När vi ändå är inne på samma ämne, MÅSTE de slå sönder den gamla inredningen
i tex Simon & Thomas?! Sååå himla dålig är väl den inte?! Äckligt slöseri!!!!
Finns säkert andra som med glädje skulle ta emot hela grejer!
Och Simon som retar sig på all furu vi svenskar har hemma, hahhaaaa,
furu är det senaste! Furun är på väg tillbaks!!

Ja, det finns mycket att reta sig på, -om man vill... Och just idag vill jag!!

Men dagens fundering är:
VARFÖR kliver Snusmuriken över soppåsen när han ändå ska ut, och då
passerar soptunnan!!?
VARFÖR har han letat efter sina raggsockar i flera dagar, när jag hittade dom vid
första försöket!?
Är det typiskt manligt tro?

Varför gillar jag både shabby chick OCH 50/60-tals möbler?!
Ser ut som en schizofren inredare fått fria händer hemma hos mig!

Många frågor blev det, egentligen har jag en till...
Men den ska få ett egen inlägg senare!

Nu ska jag njuta av ett glas rött och rostat bröd med en klick gräddfil, hackad rödlök
och löjrom. Eller "röjom" som Snusmumriken sa när han var liten...


Och varför skickar svärsonen F ett foto på deras snögubbe med 
texten "ser ut som svärmor varit på besök idag"!? 
Älskar dig också F  ;-) 

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Visst finns det mycket att reta sig på...

    Kram!

    2010-04-02 | 22:14:57
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: