mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Har det vänt...

Kategori: Vardag

när det gäller arbetslösheten, - eller vad...?!

Idag har jag blivit uppringd av 3 (TRE) arbetsgivare som alla
ville jag skulle jobba åt dom...
(det har hänt förut också, men aldrig har det varit så hett som idag...)
Grejen är bara den att jag ju är sjukpensionista,
och aldrig skulle klara av det...
I synnerhet inte restaurangjobb igen,
och i två av samtalen var det just det som det gällde...

Skoj lät det iallafall!!

Men sonen som är ung, pigg och frisk honom är det ingen som ringer upp
med något erbjudande om jobb... Tyvärr!!!

Nu är det bara en dag kvar i Stockholm, Prinsen och jag har ännu inte
bestämt vad vi ska fylla den dagen med...
Får väl se vad som känns lockande imorgon!

Alltid när man är i storstan brukar man springa ihop med en kändis,
under den här resan blev det bara en look alike...
För när Prinsen åt på donken dök denna dam upp bland hamburgare och strips,
(hon slog följe med oss hem...)
- och hon är bara sååå lik Viola!



P:S  Jag börjar få hemlängtan...
Borta bra, men hemma bäst  ;-)

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Skönt att du snart är på hemmaplan igen och på måndag ska vi träffas =)

    2010-08-12 | 19:56:51
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • soffie säger:

    hoppas du får en härlig dag i storstaden,

    knepigt att de ringer dej som är sjukpensionär å inte sonen de borde väl kolla upp sånt innan,kram

    2010-08-14 | 10:57:26
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här: