mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Jädrans vilken...

Kategori: Vardag

smäll !!
(som Dynamit Harry säger...)

Skriii, gnissel, bonk och smasch, och så till sist ett BOOOM
störde friden på gatan igårkväll...


Trodde först det var någon som sprängde grannhuset i luften!
(orkade inte kolla efter, tänkte att, hör jag utryckningsfordon stiger jag
väl upp ur min sköna soffa...)

Men när jag hörde en bilmotor som rusade utav bara f*n,
och det lät väldigt illa, var jag bara tvungen att lätta på fläsket
och titta ut...

Att en sån liten sak kan låta sååå STORT!!??

En bil hade lyckats meja ner övergångsskylten utanför huset...
OCH damen/chauffören hade nog tänkt få igång bilen, trots att det låg
bildelar spridda ändå upp på gräsmattan och trottoaren...

När inte det lyckades irrade hon mest bara runt med sin lilla vovve i famnen,
medan några unga killar kollade in skadorna...

Jag?!

Bad Snusmumriken ta ett foto, och ringde polisen för att kolla om någon anmält
olyckan...
Sen sjönk jag ner i soffan igen, det var ju Mördare Okänd på 1:an!
(och det avsnittet tyckte jag inte alls om, stängde av teven och tog fram en bok istället)


Lägg märke till fronten som ligger på trottoaren...

Kommentarer

  • sweetmama säger:

    Men vilken vimsig människa låter ju nästan som om hon var påverkad på något sätt

    2010-08-15 | 19:01:47
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • Malin Inspiration & design säger:

    Ann Catrine; Man kan nästan jämföra det med att jag gillar bilder på hem med endast vitt, svart och grått. De är så stilrent, snyggt och inspirerande. Men hemma klarar jag inte av det.

    Jag kan absolut förstå att det kan vara stressande för dig med färg. Jag har själv varit utbränd nämligen. :) För mig var det så en period att jag inte klarade av att ha mycket saker framme i inredningen. Det är något som jag har börjat att klara av nu på lite senare tid. Tidigare så hade vi också nästan bara vitt och svart här hemma. Sedan började jag leka lite med färger och insåg hur bra jag mådde utav det. :) Färger påverkar mig positivt och jag får energi av dem. Särskilt grönt, gult och orange. Med tiden kanske det blir samma för dig? Jag hoppas att du idag är fri från utbrändheten. Så fri man nu kan vara. För jag tror att man har en viss skärhet för stress genom hela livet sedan. Mer eller mindre, beroende på hur långt gången utbrändheten var. Må så gott och tack för din kommentar! :)

    2010-08-15 | 21:37:11
  • Per-Anders säger:

    Trots allt kan man vara glad för att det "bara" var en skylt som blev påkörd, och inte en människa.

    2010-08-15 | 21:41:44
    Bloggadress: http://peranders.blogg.se/
  • soffiepropp säger:

    oj vilken smäll tur ingen kom tillskada,Vad läser du nu?

    jag läser Dykaren av Håkan Östlund den är riktigt bra,

    kram

    2010-08-15 | 22:43:31
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här: