mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Mormormu...

Kategori: Vardag

är ett hett och eftertaktat villebråd i dessa dagar...

Samplad!

Bla deltar jag sedan några månader i en valbarometer,
och svarar regelbundet på frågor inför riksdagsvalet...
(jätteintressant, och riktigt roligt att delta i)
Igår var det ett lååångt formulär med politiska frågor att ta
ställning till...
(man får tänka till ordentligt, och jag inser att jag inte vet hur jag
ska rösta i år! Landsting och kommunvalet vet jag, men riksdagsvalet...
Vilket block vet jag, men vilket parti...?!)

Idag fick jag en inbjudan till att delta i juryn för
Svensktoppen...
(första tanken, "Svensktoppen?! Bara dansbandsmusik, usch"!
Men efter att ha kikat in på deras hemsida ser jag ju att
en hel del har hänt på de 10-15 år som gått sedan jag
senast lyssnade...)
Såå, de följande fyra veckorna har jag möjlighet
att påverka listans utseende...

Igår fick jag brev med inbjudan ifrån församlingen (!)
om att delta i en resa på söndag mot hemligt mål...
(där blev det ett snabbt "Tack,  men nej tack".
Att sitta i en fullpackad buss en hel dag, - inte min grej,
inte ens med löften om mat och fika...)

Inbjudan till bussresa och till Svensktoppsjury tar jag
mer eller mindre som oförskämda och kränkande utskick!
Inte är jag väl sååå gammal?!



Denna jurymedlem är öppen för skamlösa förslag om mutor...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: