mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Seeeg rapport ifrån...

Kategori: Vardag

Stockholmsresenären...

Vi har det verkligen helt superduper trevligt här i storstan!

Hönapöna dansar från tidiga morgnar till sena kvällar tillsammans med
Bounce. 
(och kör dansuppvisningar för mormor på kvällstid...)
Prinsen och jag gör allt ifrån heldagar inne i city till lika långa dagar på 4H-gård...
(på stadsturerna shoppas det inte, - nejdå, vi spejar mest på alla snygga bilar, båtar och motorcyklar)

Lilla Jönssonligan boxen har vi också plöjt igenom, (ett par gånger till och med...)
och så leker vi naturligtvis med alla små bilar och motorcyklar...
(tyvärr klarar inte jag av att få fram de rätta motorljuden, men ändå...)

Det vi inte gör är att laga mat, det blir mycket färdiga sallader och pizzor...

Jag läser era bloggar, men på grund av det segaste seeeegaste bredbandet
man kan tänka sig tvingas jag välja bort att kommentera...
Jag läser om nya kärlekar, shopping i Mora, att tvingas ta farväl av kär
familjemedlem, konsert och reseskildringar, akut sjuka äkta män,
sista semesterdagar, första arbetsdagarna, städning och rensing av garderober,
trotsiga små barn, trotsiga FK, loppisfynd, plockning av svamp och bär,
fix med gardiner på arbetsplatser, heminredning, flyttbestyr, renovering av
gamla möbler, trilskandes och värkandes kroppar, ilskna män som tappade
byxorna i tvättstugan (!) osv osv...
Och så ser jag ju alla vackra foton!!
Jag fullkomligt love it!
I Bloglandia kan det mesta hända, och det gör det!


Undrar just hur den där pizzan ska rymmas i liten Prinsmage...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: