mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Sicken tur...

Kategori: Vardag

att vädret perfekt passar mina planer för dagen...

Hård blåst och regntunga skyar gör det enkelt och legitimt
att ligga platt på sofflocket idag!
Ingen som kan komma med käcka påståenden om att man
bara måååste ut i solen...
Ingen som påstår att jag kommer må sååå mycket bättre bara
jag kommer ut och igång...

Fnys!

Jag vet att när kroppen pulserar av smärta är det vila som krävs!

Eftersom just sofflocket är något för hårt för mina värkande celler
har jag slagit läger i min sköna härliga säng.
Sängen har perfekt bredd, förutom mig rymmer den laptopen,
en liten hög med olästa tidningar och några spännande böcker...

På bordet brevid står en balja med te ifrån Gotland, några burkar
med nödvändiga medikamenter och telefonen...
(OM någon får för sig att prata bort en stund en tråkig tisdag...)
Och i hörnet står teven beredd.

Jag kommer alltså inte att lida någon som helst nöd!

Och... Tomorrow is another day ♪♫•*¨*•.¸¸✿¸¸.•*¨*•♫♪*


Vid det här bordet bjöds jag igår på förmiddagskaffe med nygräddad tosca...

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Loppis i Svartvik till helgen? Den "vanliga" fasta eller baklucke?

    Ha en skön dag i sängen.

    Kram!

    2010-08-24 | 09:43:03
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Carina Arnberg säger:

    Låter skönt i ruskvädret. Sitter själv och pysslar vid skrivbordet hela dagen. Slå gärna en signal! 0243-21 54 11 (för alla som vill flytta till Dalarna :-))

    2010-08-24 | 11:37:19
  • Carina säger:

    Låter som du inte har det alltför illa iaf :-)

    Men du snart får du nog sol hos dig också för här har den nyss tittat fram igen efter allt regnande!

    2010-08-24 | 14:47:06
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Vilket vackert dukat fikabord! Jättemysigt såg det ut!

    Här har det blivit en ny layout och header ser jag! Snyggt!

    Du gör fullkomligt rätt att ligga platt och ta igen dej. Inget missar du....! Med det viktigaste sakerna inom räckhåll!

    2010-08-24 | 18:22:48
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: