mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Snillen spekulerar...

Kategori: Funderingar

minsann...

Mormors Prins sitter och grunnar, ställer sedan den brännande frågan...

- Mormor... har du träffat min morfar nån gång?

När jag försäkrar att jag har det säger han med misstro i stämman,
- men jag menar, har du till och med sagt hej till honom nån gång?!

Jag förklarar att vi till och med varit gifta och bott ihop...
- men alltså... mormor... vet du vad han heter...?!

Suck!


Släktforskaren väntar på pendeltåget...

Hönapöna avtvingade mig ett löfte imorse,
nämligen att när jag ska dö se till att inte hon är den som hittar mig...
OK, - får jag bara en varning om när det är dags ska jag göra allt i min makt för
att se till att hon är lååångt därifrån...

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Djupa funderingar... ;)

    2010-08-11 | 22:44:33
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Viola säger:

    När min dotter var ca 6-7 år sa hon så här till min pappas fru L

    - Du förstår L, min mormor var lite före dig till morfar. Men hon tyckte nog han var tråkig och satte honom i en loppislåda.

    Var det där du hittade honom? Visste du att han är lite tråkig?



    Bryr det inte om det för vi älskar er ändå fast ni är lite tråkiga...



    Ja där satt vi och visste inte bättre än att gapskratta!

    Jag utvecklar inte detta mer här men hon ade ju inte helt fel, min dotter;-)

    2010-08-11 | 23:42:14
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/
  • Carina säger:

    Underbara funderingar :-)



    Håller på med Moströms andra bok nu och den är precis lika bra den! Myser över att ha ett antal olästa av honom!

    2010-08-12 | 15:02:36
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Beredd att hålla med härliga ungar sonen sa stolt till kompisen -Jag har faktiskt också en mormor, men hon är inte riktigt "redig" hon.... (=det var inte hans riktiga mormor) Men nu finns inte ens den "orediga" mormodern kvar, snyft

    2010-08-12 | 21:00:05
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • engelsson säger:

    Haha..ja det e inte lätt o vara liten o få till begreppen..mitt lilla barbarn har löst morfarsfrågan på ett som han tycker ypperligt sätt..eftersom han bor under samma tak som jag o min sambo så har han helt enkelt annekterat honom som morfar..så det e min käre sambo som stolt uppvisas på dagis som MORFAR. Den riktiga träffar han nästan aldrig och honom kallar han för Dedo som betyder morfar/farfar på dennes språk. Några tillrättalägganden om de verkliga förhållandena vägrar han att gå med på..han har en morfar punkt..o min sambo har ju funnits i hans liv dagligen sen han var en kvart gammal..så den där Dedo får ursäkta verkar han tycka..



    Ang min svampkunskap så e den nog ändå rätt begränsad..men jag har ett mål att lära mig en ny sort varje säsong.. Ha en trevlig helg du oxå..

    2010-08-14 | 08:55:00
    Bloggadress: http://engelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: