mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Söndagen blev...

Kategori: Bäst just nu

lika trevlig den...

Mitt Ö-viksbesök beslutade sig glädjande nog att stanna ännu en dag,
och genast smidde jag trevliga planer för dagen!

Började med sovmorgon,
och även om det kändes höstlikt var det fortfarande ganska varmt i luften,
och vi kunde äta vår frukost på balkongen medan vi löste korsord...

När det var undanstökat gick vi bort till
Selånger Marknad,
det är ju bara ett absolut måste varje år!

Några inköp blev det naturligtvis, bl a plånbok, burköppnare, fläckborttagare
och ett par klämmor som jag visar på bild längre ner...

Ett marknads måste är ju också att äta en kolbulle med lingonsylt!
Vad är det egentligen med denna simpla rätt som gör att den är så god!?
Vid bordet hamnade vi brevid en man som vi började prata med,
och vilket samtal det blev!! Vad han hade mycket att prata om, och
vilket människoöde! Kommer nog aldrig att glömma den mannen!!

När vi knappt kunde ta ett steg till på våra onda ömma fötter
lyckades vi släpa oss till bilen och köra till en av tanterna som var med
på gårdagens teaterresa.
Där blev vi bjudna på 3-rättersmiddag!
Lax till förrätt, efter det en vällagad och god gryta på älgkött,
och som avslutning rejäla bitar kladdkaka...
Alltså, den här helgen har det ätits, mycket och gott, må jag säga!


Klämmorna jag köpte på marknaden fästes på duschstången,
och så satte jag schampo och duschcreme där... Väldigt praktiskt!
(men kanske inte alltför snyggt...)


Och titta här då!!!
Mamma har hittat
(och köpt till mig) kroken jag sökt och önskat...

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Det blev ingen marknad i Selånger för mig i år heller. Satsar på Munkbysjön och Hudik i stället.

    2010-08-23 | 23:52:42
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: