mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Totalt fiasko...

Kategori: Vardag

blev det av Snusmumrikens loppisdebut...

Fick liksom för mig att inviga sonen i loppisbesökens ljuva värld.

Tog med honom till en loppis i närheten som är öppen alla söndagar...
Något värre har jag då aldrig sett!!
Det var så stökigt och sån oordning så det knappt gick att röra sig i
den ganska stora lokalen!
Tomma galgar, kartonger, tidningspapper, plastpåsar m m belamrade
golvet.
Inget system bland pryttlarna, allt låg huller om buller,
- och inget var prissatt...
De få besökare som vågade sig in sågs alla rynka på näsan åt röran!

Vi åkte vidare till en secondhandbutik som det förr gick att fynda i.
Icke nu!
Verkade tro att de blivit en antikhandel av finare slag,
åtminstone när det gällde att sätta priser!
De hade gjort tappra försök att måla möbler i shabby chic stil,
och därefter satt rena fantasipriser...
Vad sägs om att ett skåp som på Blocket kostar 4-500 hundra,
i denna butik gick lös på 2900:-!! Med röd prislapp!?
Udda kantstötta tallrikar kostade 200:- STYCK!
Kakburkar, söta för all del, men buckliga och ofräscha 250:-
Kaffeservisen som jag köpte där ifjol för 125:-,
(12 st koppar med fat och 12 assietter)
kostade idag 375:-,  för bara hälften av delarna...

Plånboken fick vara stängd idag, men jag ska ta med sonen på nya rundor!

Det bästa med loppisbesöken?!
Att Familjen Bus ringde och bjöd hem hos på grillmiddag!



Lilla Bus njuter av desserten, och ser ut att begrunda faktumet att hon
imorgon börjar inskolningen på dagis...

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Tråkigt att debuten blev ett fiasko...jag förstår vilka ställen ni besökt.

    Jag hittade ett par riktigt bra i helgen =)

    2010-08-16 | 08:03:05
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Vad trist med en sådan "premiär"!

    Hoppas nästa gång blir bättre!

    2010-08-16 | 08:21:05
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Maddie säger:

    Hur söt kan man vara?!! Gud va jag saknar de där två busfröna <3

    2010-08-17 | 09:32:25

Kommentera inlägget här: