mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vilken härlig lördag...

Kategori: Helg

det blev...

Trots att jag var ganska så slut efter fredagens storstädning
hoppade jag raskt
(nåja,nåja...) ur sängen för att börja dagen med
att agera torggumma!

Jag sålde grönsaker på Bondens Marknad på torget,
och det var ett riktigt roligt lördagsnöje!
(och vilka fräscha fina varor jag fick förmånen att kränga,
squash, broccoli, morötter, lök av olika slag, rödbetor, kantareller m m,
och allt var närproducerat)
Grannknallen sålde potatis, så vi kompletterade varandra,
och vi hade det väldans trevligt tillsammans!


Och det var bara början på den trevliga lördagen...
Efter snabb uppfräschning rattade jag bilen full av
tanter
söderut mot
Mellanfjärden och vår årliga "kulturella tradition"
bestående av god mat och trevlig underhållning i fiskelägret!

Vi startade med en fantastisk middag på den mysiga bryggan!
Min vana trogen valde jag stekta strömmingsflundror med potatismos.
Sååå jädrans gott!

Det var fullsatt i restaurangen, och trots mycket personal fick vi vänta
länge på att både beställa, bli serverade, - och att få betala notan!  
Så trots att vi hade beräknat rejält med tid till restaurangbesöket innan
teatern skulle börja fick vi jäkta på lite...
Kaffet efter maten fick vi helt enkelt avstå till förmån till kaffe i pausen,
- men det smakade ju desto godare då!

Årets föreställning, De 39 Stegen, visade sig vara en helt sanslös komedi
med 4 skådespelare som lyckades gestalta totalt 150 roller!!!
Det gick i ett rasande tempo, och det var riktigt riktigt bra!!

Skådespelarna jobbade så svetten lackade, och vi, som satt på 2:dra bänk,
fick ta emot en och annan svettdroppe...

Trötta och nöjda anlände vi hem vid midnatt efter en härlig resa!!




Som ni ser finns det fortfarande chans att se föreställning...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: