mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vilken tur jag hade...

Kategori: Familj

som idag blev bjuden för att fira Lucia på Systrarna Bus dagis...
(tillsammans med flickornas mamma, pappa, gammelmormor och farfar)

Kylan satte stopp för det tradtionella utomhusfirandet,
men det visade sig bli precis lika mysigt inomhus,
vi serverades glögg, kaffe med lussekatter och pepparkakor.

12 av de totalt 24 dagisbarnen visade sig tyvärr vara sjukskrivna..
(magsjuka och hög feber härjar vilt... undrar om man klarar sig...)
Det lilla söta Luciaföljet skötte sig verkligen med bravur!
Vacker sång, sötnosarna framförde till och med en visa på engelska!

Tyvärr har jag inga foton från dagen att visa,
det var mörkt, och motiven var ganska rörliga...
Lilla Bus gömde sig dessutom i fröknarnas famn och vägrade kika fram..
(inte förren fikat kom fram, då blev det fart på ungen... brås på mormor...*harkel harkel*)



Måste säga att dagispersonalen är hänsynsfulla till mormormu...
Inte måste man fira Lucia i arla stund, 14-tiden går precis lika bra  ;-)
(så jag kunde i vanlig ordning ta en rejäl sovmorgon...)
Det tackar jag speciellt för!

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Vi hade luciatåg redan i fredags. Det var 3 till 5 åringar från ett dagis i närheten. De är så himla söta och charmiga.

    Dottern var ju med i årets luciatåg och vi blev inbjudna att se och höra redan i torsdags. De var jätteduktiga och sjöng så vackert. Helt annat mot det söta och charmiga luciatåget med de små.

    Idag däremot har jag inte varken sett eller hört en endaste lucia...

    2010-12-13 | 21:57:02
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Linda säger:

    Vi hade också klockan 14. Utmärkt tid. Dessutom tog alla med sig sina barn hem efteråt så vi fick slut barn på jobbet. haha...

    2010-12-13 | 22:52:17
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • Lotta säger:

    Vad mysigt =) Kan tänka mig att Lilla Bus och mormor stod först i fikakön ;-)

    Själv såg jag bara Lucia på tv:n



    Kram

    2010-12-14 | 14:09:08
    Bloggadress: http://findmyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här: