mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Fredags...

Kategori: Vardag

eftermiddag, jag började dagen med att vara tillsammans med systrarna Bus, medan deras mamma
besökte frisören och handlade. Flickorna och jag lekte affär, skola, mamma & barn, läste i böcker,
målade och ritade och spelade tre olika spel! Vi hann alltså med en hel del!
Och många goa pussar & kramar blev det!!



Min dotter B var bussig nog att hämta mina beställda böcker på Kulturmagainet (7 nya och spännande böcker)
och så letade hon rätt på en present till min vännina I-M som jag ska besöka i helgen! Inte nog med det,
hon besökte systemet åt mig också.. Känns som jag har en personal shopper...

(Värdinnegåvan, men B köpte den i cerise. Kommer passa perfekt)!

Tar alltså bussen kl 12 imorgon till Ö-vik, bara att åka buss är avkoppling, något att läsa,
och något att fika...Sluta ögonen en stund...

Imorgon kväll ska vi på revy, Garvsyra. (ska vara riktigt rolig och bra har jag hört)
Resten av helgen tillbringas hemma hos I-M. Hon bor vackert vid en sjö ute på landet,
inte en granne inom syn och hörhåll. Skog och sjö omringar huset. Inomhus finns bl a pool och bar,
man lider ju liksom ingen direkt nöd där... ;-)
Jag bor i gäststugan, där finns allt jag behöver, toa och dusch, TV och radio. Litet kök.
Vardagsrum och sovrum. Det är tyst och mörkt! 
Tror inte det finns någonstans i hela världen jag sover så gott som där!!
Bäst av allt är att I-M också gärna sover ut på morgonen och kippar runt i pyjamas halva dagen!
Precis min stil...
Vi trivs så bra tillsammans, kommer säkert att äta och dricka gott, surra mycket om allt möjligt, slappa
och bara må gott! En perfekt helg kommer det med säkerhet att bli! Rekreationshelg!

(nu kom jag på en sak som saknas, internet!!! Nyttigt kanske att prova på sakna nätet ett par dagar...)

Förmodligen åker jag hem på måndag, för på tisdag ska jag agera chaufför åt min mamma som
ska behandla cellförändingar hon har på händerna. Kan nog bli ganska besvärligt när båda händerna
ska behandlas samtidigt. Toabesök, dusch m m?! Hur ska allt fungera tro?!
Systerysters operation gick bra, och idag får hon komma hem ifrån sjukhuset! Nu ska hon ta det lugnt
i minst fyra veckor... Hur nu det ska gå till, hon har alltid något på gång...

 Mormor Mu, snart på väg efter Norrlands Kusten, önskar dig en riktigt trevlig helg!!

Kommentarer

  • Lillaviola säger:

    Hej!

    Hoppas du har haft det trevlig hos väninnan=)Och att presenten var uppskattad.

    Ha en skön söndag/ Viola

    2010-02-28 | 16:12:59
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här: