mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Glädjestunder...

Kategori: Funderingar

Dagens "visdomsord" ur "Glädjestunder, vägen till lycka dag för dag".

Vi lär oss att lyssna till vår intuition, vår egen lågmälda inre röst.
Vi lär oss att höra vad som är rätt och riktigt för oss,
och därmed att älska oss själva.
Det kommer att hända vid åtskilliga tillfällen att våra vänner låter oss veta
att de tycker vi borde handla annorlunda.
Lyssna på de råd andra ger dig, och tänk igenom dem.
Förlita dig sedan på din inre röst.
Den sjunger inte alltid i samma tonart som andra.
Men det den sjunger är vad som är rätt och riktigt för dig,
så att du kan leva i frid med dig själv... 
(Ruth Fishel)

Kommentarer

  • Helena säger:

    Hej! Vad kul att du lämnade ett spår efter dig hos mig så att jag kunde hoppa till dig och kika lite också! Älskar din koppling till Mamma Mu som är en favorit hos mig och mina barn!

    Kul att veta att det var som jag misstänkte med min lilla väska! Jag har den som extra väska till jobbet. Bär med mina burkar med lunchmat i den....

    Kram Helena

    2010-02-10 | 17:56:55
    Bloggadress: http://retro-tokig.blogspot.com
  • Åsa säger:

    Väldigt kloka och tänkvärda ord!

    2010-02-10 | 21:39:08
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Tack för dessa visdomsord så här på morgonen! Och TACK för alla förslag på artister o musik! =D Skall absolut kolla upp detta i helgen =D KUL att få tips o förslag o det måste bli ett par högtalare här också inom kort =D



    Trolda - kramar =D

    2010-02-11 | 09:10:16
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: