mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Haft en helg...

Kategori: Familj

i familjens tecken...
Först lördagsmys då jag tillsammans med dottern B och systrarna Bus besökte min mamma där vi hade en trevlig stund och bjöds på fika med hembakade semlor.
Efter det följde jag med dottern hem och umgicks med Busflickorna medan dottern och mågen gick på bio. (de såg Farsan, och de tyckte den var "sådär")
Stora Fröken Bus bestämde vi skulle se Melodifestivalen, men hon blev (som vanligt, hon är kvällstrött) alldeles för trött och ville gå till sängs redan efter ett par minuter. Eftersom jag följer deckaren på 4:an, Tyst Vittne, blev det den istället för min del. (Hönapöna och jag har varit i Globen för att se och lyssna på finalen av Melodifestivalen några gånger, då var jag mer eller mindre tvungen följa tävlingen för att hänga med, men annars brukar jag inte vara så intresserad...).

Idag har vi firat mågen F, som fyller 40 år. Massor av god mat och dryck, och hela familjen på plats! Mormors Prins (han blir bara mer och mer lik Snusmuriken i både utseende och i sättet) hade dansuppvisning för oss, och lilla Fröken Bus dansade glatt med. Musiken stod Rhianna för! (tror jag måste skaffa den skivan)
Ibland glömmer Lilla Fröken Bus bort att hålla i sig när hon står, ser helt förskräckt ut när hon upptäcker vad hon håller på med... Hönapöna och Stora Fröken Bus kompade bra tillsammans framför datorn.
Det var bra tryck på ljudnivån i "stugan"! Och även ute på gatan... Snusmumriken provkörde 40-åringens nya endurocykel... vad är det med grabbar och dessa vrålande maskiner!?



Nu är det dags att vända blad i almenackan igen för att titta vad den kommande veckan bjuder på. Provtagning imorgon... Och passa Busfröknarna en stund på torsdagseftermiddagen. Lördag och söndag ska jag hjälpa mamma att röja rejält i hennes lägenhet inför visningen nästkommande tisdag! Bort med foton och andra personliga saker. Städa i skåp, garderober och annat, då intresserade säkert kommer att glutta lite här och där... 

Men först väntar en söndagskväll med Köpinggänget och Veteran-TV. Och kanske lyckas somna i någolunda skaplig tid... för en gångs skull...

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: