mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ibland behövs...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

nya och enkla ideér för att få vardagen att fungera!
Tack vare min vän Annica fick jag idag ett mina problem löst! På ett så himla självklart sätt! (när man kommit på det...)
Har nämligen alltid svårt att minnas OM jag tagit mina mediciner, värktabletterna är inte svårt,
det märks liksom bara alltför väl om man missat dom... ;-(
Men det ska vara Levaxin och lite annat på morgonen (går väl SKAPLIGT bra att minnas),
på torsdagar ska jag ta en tablett på fastande mage, den glömmer jag alltför ofta tyvärr.. (och det pillret är ack så viktigt)
Och så är det Cortisonet och en långtidsverkande värktablett på kvällen, jag undrar var och varannan kväll...
Tog jag dom? Tog jag dom inte? Hmmmm, hur gjorde jag!? Ska jag för säkerthets skull ta dom nu (igen)!?

Dosett har jag provat, gillade inte alls! Usch, kändes bara omodernt, bökigt och väldans krångligt!

Anyway, Annica berättade att hon har larmet på i sin mobil för att påminnas om sina pillerintag.
Varför har jag inte tänk på det!? Sååå himla enkelt!!!!
Hädanefter kommer alltså min mobil att påminna mig varje kväll kl 20, och på torsdagsmorgnar kl 08.
*Plingiling!! Pillertrillaren! Kom hit och ta din medicin!! Plingiling!*

Ikväll behövs absolut inga påminnelser! Jag gick nog lite för långt idag... alltså jag gick verkligen för långt idag!
Först mina två timmars stavgång, och sedan fram och tillbaka till mamma för att bjudas på middag...
Min kropp värker, precis överallt! Varenda cell bultar och bränner!!

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Ja, ska helst vara enfärgat men detta var så sockersött att jag dog ;)



    Jaså? bra kvalite där.. Då ska jag beställa ett par, lillfröken tuva har ju kissat på ett par stycken nu så det blir att byta ut (går ju att tvätta) för dom var lite slitna med :)



    Kramkram :)

    2010-02-17 | 22:34:48
    Bloggadress: http://evelinatapper.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Hoppas det funkar bar för dig nu då, med mobillarmet!

    2010-02-17 | 22:41:26
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    De borde verkligen komma på nån annan lösning än den där piller burken, så omodern.

    2010-02-17 | 22:48:38
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Gabbi säger:

    Aj då...

    Hoppas att du känner dig piggare idag..

    Kram

    2010-02-18 | 07:30:59
    Bloggadress: http://gabriellashorna.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Håller med dig piller dosett känns SÅ tänkte skriva "mormor/farmor" aktigt men då insåg jag ju at hmmm, det är vi ju.. Ändrar mig till tantigt-för det är vi ju INTE!!

    2010-02-18 | 11:22:37
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: