mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Onsdag..

Kategori: Vardag


Snön faller, för all del vackert, liknar ju ett julkort, i nävstora, sakta dalande flingor...
Det är bara det att det inte är jul, och inte nyår heller för den delen!

Börjar verkligen tycka det räcker med snö nu!
Har trots det masat mig ut för en långpromenad, och det var faktiskt riktigt skönt!
Trulsigt att gå, och fick blossande kinder av vind och kyla, - men skönt!

Skulle bara vara så trevligt med sol, fågelkvitter och takdropp...

Jag har haft planer i flera dagar (för att inte säga veckor) om att byta gardiner
till lite mer "vårlika" färger och mönster.
Men snöandet ger inte direkt någon inspiration...
Kanske känns det lite bättre och roligare bara jag börjar?!

Men vet inte vad det är med mig, hur mycket jag än sover så är jag trött. Precis lika mycket när
jag vaknar som när jag lägger mig. Tröttsamt!

Har lovat en "gammal"klasskompis att kolla om jag har något klassfoto ifrån 9:an,
ger jag mig in i  de överfulla fotolådorna är risken överhängande att jag blir kvar där resten av dan.
Så vem vet hur den här dagen slutar!

Hushållsarbete vs fotonostalgi?! 

Får göra ett tvättstugeschema för smycket jag vann igår! Det passar båda mina döttrar perfekt! Och mig!

Tulpaner och ranuckler delar 1:a plats om mina favoritblommor, därför blir det en ranuckelbild idag.
(hmmm, blåsippor, vårlök, liljekonvaljer finns ju också på prispallen)!




Önskar er en mysig onsdagseftermiddag!!



Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Kan ju tala om att vi har samma blommsmak!! Ranunkler (hur fasen stavas det) är underbara!!

    Vårlök har jag ända in i trädgården härlig vårblomma! Men lär nog dröja innan man får se dem...

    2010-02-03 | 19:55:53
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: