mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Jodå...

Kategori: Vardag

på något sätt gick den här dagen också, startade som en riktig skitdag,
men den tog sig och blev relativt bra ändå!

"Ungarna" har lyckligt kommit hem ifrån Vemdalen, hela och välbehålla.
Tyvärr var det naturligtvis rejält kallt och blåsigt även där,
så mesta tiden tillbringades i stugan.
(kl 21 på lördagskvällen kom ett MMS ifrån mågen F, då sov övriga i gänget redan,
de är inga festprissar precis...)
Man får hoppas det blir bättre väder när de ska dit på sportlovet!
Hönapöna trotsade kylan och åkte slalom iallafall! Mormors tjej!!


(bilden togs i fjol i Vemdalen)



Jag brukar se Veteran TV på SVT2 söndagskvällar, jag tillhör kanske inte direkt målgruppen,
men tycker det är ett trevligt & intressant program om, och för, äldre.
Programledarna, Bobo Krull och Özz Nüjen är helt suveränt bra!!

Ikvällens program handlade det bla om fallolyckor i hemmet,
och om matlådorna de äldre serveras... Äckliga! Tillsatser, och dåligt med näringsämnen!
Hoppas barnen förbarmar sig över mig när det behovet uppstår, jag vill ha god och bra mat!
(och lite godis ibland, och jag vill absolut INTE tvingas lyssna på något dragspel, då kommer jag kräkas...)

Ska nu se Law and Order, och ska sedan verkligen försöka komma i säng i rimlig tid.
(får väl låta bli boken som är så bra...)

Imorgon ska det vara visning av mammas lägenhet, och jag ska hjälpa henne plocka
bort en del pryttlar, foton och sånt imorgon bitti. Med betoning på "bitti"...
Under tiden visningen är kommer hon till mig, det är väl kanske inte så skoj se okända
kolla runt i ens hem...
Tänker bjuda henne på middag. Har du något tips på något gott, enkelt och billigt?!

Ska ta kort bloggrunda, och säger nu Godnatt & sovgott

Kommentarer


Kommentera inlägget här: