mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

När jag igår sa...

Kategori: Vardag


"peppar peppar" angående min "saknade" huvudvärk så glömde jag typiskt nog att tillägga "ta i trä",
så idag är värken naturligtvis här igen!
Orkade iallafall gå till mamma för att slutföra stylingen/städningen inför visning och värdering. När det var klart och hennes lägenhet var så ren och fräch, och med tulpaner på köksbordet, gick jag med tunga steg hem och möttes av dammråttor stora nog att orsaka stopp i dammsugaren... Allvarligt! Skulle kunna plocka upp dom med händerna! VAR kommer dammmet ifrån!!!?!! Sonen drog runt med snabeldraken, helt självmant... Man slutar aldrig förvånas!
Jag skottade bort en del snö ifrån balkongen och nu får solen sköta om resten av töandet där. Kanske jag kan ta en kaffepaus där imorgon!?
Eventuellt får jag "finfrämmande" imorgon, Hönapöna är hemma ifrån skolan med förkylning, hon skrev på Facebook och frågade om hon fick komma till mormor imorgon om hon inte skulle till skolan. Klart hon får! Behöver hon aldrig fråga om! Jag ska sköta om henne på bästa sätt!

Sonen har en kompis här ikväll, de har ockuperat vardagsrummet för att kolla Timrå - Södertälje, stackars jag får hålla mig i kammaren och tvingas umgås med teven, datorn, och 5 nya veckotidningar (som jag fick av mamma idag).
Visst är det synd om mig!!?  ;-)
Om jag räknar tjoande respektive buande irån grabbarna vet jag hur matchen slutar... 

sweetmama har idag en rolig uppgift för sina besökare, att förklara sitt val av bloggnamn... Såå, kom igen! Förklara er!!

Har ännu inte fotat något här hemma, det blev mörkt så fort, så håll till godo med ett porträtt på sonen. Ganska likt, men som mamma ogillar jag skarpt cigaretten i hans hand!!!! Han röker ju inte ens!!! Snusar gör han, men feströker bara, och eftersom det går månader mellan festandet går det också lååång tid mellan blossen.


(sonen är han till vänster och till höger. I mitten hans idol/look alike Curt Cobain)

Kan inte garantera att det inte blir ett inlägg senare ikväll också, jag är ju som sagt instängd och ensam...

Kommentarer

  • Simon säger:

    Svar: Hej tack så mycket! Själv tycker jag kläderna är väldigt snygga! Fin blogg föresten! :)

    2010-02-08 | 18:56:14
    Bloggadress: http://retronu.blogg.se/
  • sweetmama säger:

    Kul att du länkar till mig och min utmaning ;o)



    Gissade att det var en favoritsaga eller något med tanke på din mamma mu bild.

    Tack för förklaringen

    2010-02-08 | 19:21:41
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här: